De toekomst van Augmented Reality

By  |  0 Comments

De meeste vrouwen zitten zich in winkels altijd urenlang voor de spiegel op te maken om verschillende make-up soorten te testen. In Japan hebben ze gedacht: Hoe kunnen we dit aankoopproces versnellen? Cosmetica gigant “Shiseido” heeft hiervoor onlangs Digitale Cosmetische spiegels in winkelcentra in Tokio opgehangen. Deze machine is in staat om producten aan te bevelen voor de gebruikers huidtype, terwijl dit product via een Augmented Reality-effect direct getoond wordt in de spiegel. Voor ons een reden om te kijken in hoeverre Augmented Reality ons leven in de toekomst gaat beïnvloeden. Onder Lees Verder een video van deze spiegel.

[nggallery id=12]

Als je helemaal klaar bent en een keuze hebt gemaakt, print de machine automatisch een boodschappenlijstje uit, samen met ‘voor en na-’ foto’s van het product, zodat je nog meer geld uit gaat besteden om er goed uit te zien.

Video’s:

Layar

Voor de Iphone is er Layar: Een applicatie die een extra laag over het beeld, dat gefilmd wordt door de camera, plaatst. Hierdoor kun je aan de hand van waar je bent gemakkelijk zien hoeveel het huis kost waar je voor staat, of waar bijvoorbeeld de dichtstbijzijnde kroeg is:

Eyepet

Ook de PS3 heeft al zijn eigen Augmented Reality game: De Eyepet. In de game wordt gebruik gemaakt van de camera van de PS3 en op het scherm een virtueel huisdier in je eigen woonkamer geplaatst:

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>